تعلیق و جلوبندی مزدا ۳

نکات کاربردی در خصوص خودروهای مزدا – جلوبندی مزدا

In آموزش by mohsen662Leave a Comment

در نظر داریم در چهارچوب سری مطالبی، به نکات کلیدی و مهم در خصوص خودروهای مزدا بپردازیم. امروز در قسمت اول این سلسله مطالب به بحث جلوبندی می پردازیم.

با توجه به تجربیاتی که در خصوص تعمیرات و خدمات مزدا کسب کرده ایم موارد زیر را متذکر می شویم تا به شما صاحبان مزدا اطلاعاتی در خصوص خودرویی که سوار آن هستید را بدهیم.

برای شروع به موضوع مهم جلوبندی و تعلیق خودروهای مزدا می پردازیم.

مطلب مرتبط:

روغن موتور مناسب مزدای ما چیست؟

جلوبندی مزدا:

باور غلطی که در خصوص جلوبندی خودروهای مزدا در میان مصرف کنندگان وجود دارد این است که معتقد اند جلوبندی مزدا ها، به خصوص مزدا ۳ و‌ مزدا ۳ جدید ضعیف می باشد. باید خدمت این عزیزان اعلام بداریم که اینطور نیست. جلوبندی مزدا ها ضعیف نیستند ولی می توان عنوان حساس را برای آن در نظر گرفت. لذا هنگام رانندگی حتماً به پستی و بلندی های شدید جاده دقت کنید و اگر متوجه دست اندازها و چاله های خیلی شدید شدید حتماً با وسواس از روی آن ها رد شوید.
بوش طبق های اصلی مزدا بسیار مرغوب هستند و تا کیلومترهای ۱۲۰ هزار و کمتر از آن به فکر خرابی آن ها نباشید، مگر در شرایط خاص. این موضوع در خصوص گوشواره‌های موجگیر نیز صادق است ولی بحث کیلومتر در آن ها مطرح نیست.
اگر مزدا سواری هستید که همیشه کمک فنرهای اصلی روی ماشینتان نصب بوده است، چنانچه مشکل صدا برای آن ها پیش آمد (اگر صدای خیلی کم داشتند) اقدام به تعویض آن ها نکنید. چون کمک‌های اصلی با صدای کم از هر نظر از بهترین کمک های متفرقه هم بهتر هستند. کمک فنر های مزدای خود را فقط در موارد روغن زدن و سر و صداهای زیاد تعویض کنید و اگر از کمک فنرهای متفرقه بعنوان جایگزین استفاده نمودید اصلاً انتظار راندمان کمک فنرهای اصلی را نداشته باشید. چون نو‌ترین کمک فنرهای متفرقه از کمک فنرهای اصلی استوک خشک تر هستند.

در حال حاضر بهترین جایگزین برای کمک فنر اصلی، مارک کایابا اصل ژاپن می باشد. مدل های تایوانی و چینی تایید نمی شوند.
هر طبق مزدا در هر سمت دارای دو عدد بوش طبق (گرد و استوانه ای) می باشد. بوش طبق های گرد بیشتر دچار خرابی می شوند. لذا در صورت خرابی هر کدام می توان اقدام به تعویض فقط بوش طبق ها نمود. نکته بسیار مهمی در هنگام تعویض بوش طبق های گرد وجود دارد حتماً از جانب تعمیرکار خودروی مزدای شما باید رعایت شود. عدم رعایت این نکات حتماً در طول عمر بوش طبق تاثیر خواهد داشت. در صورت تعویض بوش طبق ها توصیه می‌شود حتماً از جایگزین های اصلی استفاده شود. بوش طبق های متفرقه کیفیت لاستیک پایینی دارند که در صورت استفاده باعث ایجاد سر و صدا در جلوبندی و آسیب به لاستیک ها می شوند.

 

طبق مزدا ۳ و مزدا ۳جدید


چنانچه خرابی در طبق ها از ناحیه سیبکهای زیر کمک بود، راه حلی وجود ندارد. حتماً باید طبق تعویض شود. تعمیر سیبک ها فایده ای ندارد. راه حل تعمیر آن ها را از ذهنتان پاک کنید.
در بعضی موارد مشاهده شده بعضی تعمیرکاران طبق اصلی نو را از بسته بندی درآورده و اقدام به بازکردن گردگیر سیبک زیر کمک کرده تا سیبک را گریس کاری کنند. هیچ فاجعه ای بد تر از این نمی تواند رخ دهد.
سیبک های فرمان اگر در اثر پارگی گردگیر و تخلیه گریس دچار خرابی نشوند معمولاً اول شل شده، کم کم از رده خارج می شوند. اگر سیبک فرمان های مزدای شما اصلی هستند در صورت شل شدن، آن ها را تعویض نکنید مگر اینکه بیش از حد شل شده باشند و ایجاد سر و صدا کنند. این سیبک ها را می توان به نوعی تعمیر کرد، ولی توصیه ما این است در صورت خرابی همان ابتدا اقدام به تعویض آن با برند مطرح بکنید. چون سیبک های فرمان تعمیری در بهترین حالت بین ۴ تا ۶ ماه توانایی دارند. بعد از آن در هر صورت باید تعویض شوند. همان ابتدا با یک بار هزینه خیال خود را راحت کنید.
شما دارندگان خودروهای مزدا می توانید برای چک‌ کردن و تعمیر سیستم تعلیق و جلوبندی خودروی خود به مرکز‌ ما مراجعه بفرمایید. ما جلوبندی شما را چک کرده و اطلاعات کاملی از وضعیت آن به شما اعلام می کنیم.

مطلب مرتبط

از خدمات ما با خبر شوید


سلامت مزدای شما تخصص ماست.

Leave a Comment